Markedsføringshuset logo
  • Om oss
  • Våre løsninger
    • 1:1 modellen
    • Våre produkter og tjenester
  • Referanser
    • Kundehistorie – Oilers
    • Kundehistorie – DNV GL Software
    • Kundehistorie – BRING
    • Kundehistorie – Altibox
    • Kundehistorie – IVAR
    • Kundehistorie – EL-PROFFEN
    • Kundehistorie – 2020 park
    • Kundehistorie – Tec Con
    • Kundehistorie – Laerdal
  • Blogg
  • Partnere og ansatte
  • English

Partnere og ansatte

Home Kontakt Partnere og ansatte

Trygve Forgaard

Daglig leder/rådgiver/partner

Trygve har siden 1994 jobbet som rådgiver for hundrevis av regionale, nasjonale og internasjonale selskap med/ved å forbedre prestasjoner basert på kundeinnsikt. Langsiktighet i samarbeidsrelasjonene preger kundeporteføljen hans og mange av kundene har en dokumentert utvikling i kundetilfredshet på over 4% som gir en ROI på hele 20%. Oppskriften er hardt systematisk arbeid over tid med fokus på 1:1.

Trygve har holdt foredrag for tusenvis av mennesker for å inspirere og lære bedrifter å bli mer kundeorienterte. Han har en tydelig stil og blir litt oppgitt av bedrifter som har en forretningside som kan minne om gode, gamle «Sola, Video, Tepperens og Reker» .

Litt spissformulert argumenterer Trygve for at mengden av sunn fornuft i en bedrift ofte er omvendt proporsjonal med bedriftens størrelse. Å bli god på noe, istedenfor middelmådig på mye, er ofte en god start. Å overoppfylle kundens forventninger er, og blir, den mest sentrale oppgaven for alle bedrifter.

Utdannet MBA fra Universitet i Aalborg, etter fireårig høyere øk./adm. (entreprenørskap) fra UiS. Var også trainee for Smedvig i Singapore. Har alltid hatt et sterkt faglig engasjement og har vært leder av Markedsføringsforeningen, og foreleser både på UiS og på BI.

På privaten har Trygve alt for mange hobbyer. Livet utenom jobb byr gjerne på jakt på stort og smått, ski både oppover, bortover og nedover, ishockey med eldre garde, dykking med og uten luft, kiting på snø og brettseiling på sjø. Fisker også ca 300 krabber årlig som serveres i naustet på Bru, hvor han også kan kalles ivrig vaktmester med opprykk. Trygve har vært i styret i Stavanger Turistforening i 14 år – i årevis med stilling som nestleder i styret. Jobb nr. 1 har vært å få så mange som mulig ut i det store treningsstudioet.

Tlf. +47 901 32 911 eller trygve@markedsforingshuset.no

Terje Eide

Rådgiver/partner

Terje begynte sin karriere som rådgiver i kommunikasjon og markedsstrategi i 1996. Han startet så, sammen med Trygve og Bjørn, Markedsføringshuset i 1998.

Terje skaper verdi for sine kunder med god forretningsforståelse, involverende prosesser og klare anbefalinger bygget på gode analyser. I tillegg til å ha et religiøst forhold til åpenhetsprinsippet og 1:1-modellen, er Terje opptatt av å skape aktivitet. Å vite er nødvendig, men ikke tilstrekkelig. Det å omsette kunnskap til handling og får kundereisen til å fungere optimalt skaper store selskapsverdier for våre samarbeidspartnere.

Å holde seg svært godt faglig orientert er viktig for Terje og nyttig for kundene våre. Han følger en rekke ledende fagmiljøer internasjonalt innen markedsføring og kundeorientering. Han har i tillegg vært aktiv i mange roller siden 2003 i Markedsføringsforeningen i Stavanger.

Utdanningen startet ved Universitetet i Stavanger (Høyere øk./adm. Entreprenørskap) og fortsatte i Aalborg med spesialisering i ledelse, strategi og markedsføring. Innehar styreverv i flere regionale bedrifter.

Terje er en utvandret Haugesunder og arrangerer sagnomsuste Araberfester årlig i Breigaten. Han er trebarnsfar, fotballtrener, lesehest, nysgjerrig og hobbykokk, som gjerne sprer innsikt i sitt omfattende nettverk. Nå har han engasjert seg politisk for å modernisere og løfte norsk skoleverk. Han har store ambisjoner på vegne av neste generasjon.

Tlf. +47 911 42 956 eller terje@markedsforingshuset.no

Bjørn Bruland

Markedsanalytiker/partner

Bjørn ville ta doktorgrad og bli professor, men den drømmen torpederte Terje og Trygve. Nå driver han sanntidsforskning innen metode og analyse daglig (og er litt oppgitt av hvor virkelighetsfjerne noen forskere kan være …).

Siden 1996 har Bjørn stått opp hver dag for å omsette spørsmål til svar, tall til innsikt, og innsikt til aktivitet.

Bjørn er noe så sjeldent som en metodesterk analytiker med forretningsforståelse. Han har kombinert gründerarbeidet med arbeid som faglærer og sensor i Markedsanalyse på BI. Tilfører verdi gjennom å sørge for at analyseverktøy måler riktig og at riktig verktøy velges til de mange problemstillingene vi utfordres på.

Med erfaring fra godt over 1000 prosjekter er Bjørn blant landets mest erfarne analytiker innen kundeundersøkelser.

Utdannet Cand.Merc. fra Universitet i Aalborg (1993 – 1995). Fireårig høyere øk./adm. (Entreprenuerskap) fra UiS. Trebarnsfaren har for tiden byttet ut landeveis og terrengsykkel med joggesko. Han har antagelig flest håndlagde ski på denne siden av langfjella – fra feite pudderplanker til vårski. Alt av selvsagt både telemark og randonee utgave … Livet er for kort til å ha dårlig utstyr. Hockeytrener for ungene har han blitt i voksen alder og deltar nå på krykkehåkkeyen med husmødrene i hallen.

Å avsløre slurvete journalistikk og misbruk av data og metode er Bjørns lille ekstra daglige hjernetrim. Desken i avisene er han mao. rimelig oppgitt over?

Tlf. +47 915 14 610 eller bjorn@markedsforingshuset.no

Mari-Linn Hole

Webprogrammerer og prosjektmedarbeider

Mari-Linn begynte som intervjuleder i Markedsføringshuset i 2006. Oppvokst med store cruisebåter i Geiranger og med utdannelse innen reiselivsledelse ved UiS smiler hun fornøyd når hun sykler forbi vågen i Stavanger sommerstid på vei til jobb. Den store muligheten til Mari-Linn kom i forbindelse med at Markedsføringshuset skulle intervjue 80 visepresidenter i Statoil ansikt-til-ansikt og to år på rad. Bedre start på prosjektkarrieren får du ikke.

Sammen med Bjørn har hun bygget opp en veldig god kompetanse i utvikling av webbaserte undersøkelser enten det er kundetilfredshet eller prosjektevalueringer som er i fokus. Mari-Linn produserer en rekke rapporter i mange ulike formater for Markedsføringshuset store internasjonale kunder. I disse oppdragene jobber vi med 7-9 ulike språk og det krever orden i sysakene.

Dialekten til Mari-Linn avslører at hun synes fjellene i denne regionen er veldig lave … skiturene trives hun dermed best med hjemme. Sammen med Robert og ungene har det begynt med telting etter mottoet: Én gang speider – aldri mer!

Vi holder til midt i hjertet av Stavanger sentrum.

Adresse: Breigata 5, 4006 Stavanger  |  Telefon: +47 901 32 911 / +47 911 42 956

Mange gode parkeringsmuligheter under 3 minutters gange fra kontoret. Parkeringshuset i Valberget anbefales.

Kundestyrt Forbedring™

Bli faglig oppdatert – meld deg på her

Siste innlegg

  • 20 inspirasjoner – “Don’t try to be interesting. Be interested”
  • Hendelsesbaserte målinger: Ikke la IT-avdelingen eller softwareleverandører styre kundeopplevelsen
  • Slik bruker du nedgangstidene til å skape suksess
  • Kundepanel og fokusgrupper er kanskje den mest slagkraftige metoden for god forretningsutvikling
  • 10 råd om konkurransekraft

Kontakt

Breigata 5, 4006 Stavanger

post@markedsforingshuset.no

(+47) 901 32 911

(+47) 911 42 956

Lik oss på Facebook

Om ossVåre løsningerReferanserBloggPartnere og ansatteEnglish
© Markedsføringshuset